GELD VERDIENEN met je video's?! Klik hier om GRATIS te registreren

Veel gestelde vragen

Geld verdienen

Hoe verdien ik geld op Zideo?

Door je te registreren bij Zideo word je partner. Dat wil zeggen dat je vanaf nu zelfgemaakte video’s kunt uploaden op Zideo en door ervoor te kiezen reclame aan je video toe te voegen kan het geld verdienen beginnen. Adverteerders verkopen hun reclame aan Zideo en 50% van deze inkomsten gaat naar de partners (jij dus) en de overige 50% gaat naar de website (Zideo).

De maker van een video verdient per adview oftewel je verdient elke keer als een commercial voor je video wordt bekeken door een unieke kijker. Een unieke kijker is iemand die voor het eerst jouw video ziet en de daarbij behorende reclame. Heeft een kijker al reclame voor een andere video gezien en bekijkt hij of zij binnen anderhalve minuut jouw video, dan krijgt deze kijker niet nogmaals een reclame te zien. Dit is om het ook voor de kijkers leuk te houden video’s te bekijken. Deze view wordt voor jouw video niet meegeteld als een adview en je verdient door deze kijker dus ook geen geld.

Hoe zet ik een reclame voor mijn video?

Wanneer je een video upload, krijg je de mogelijkheid aan te vinken of er een advertentie voor je video geplaatst mag worden of niet. Heb je dit over het hoofd gezien of wil je later alsnog een advertentie voor je video laten plaatsen, ga dan naar account die boven in de navigatiebalk te vinden is. Vervolgens klik je in de navigatiebalk links op mijn video’s. Klik nu op de video waar jij een advertentie voor wilt plaatsen. Vervolgens kun je onder de video aangeven dat er een advertentie voor deze video geplaatst mag worden. Klik op opslaan en de advertentie zal geplaatst worden.

Ik heb aangegeven dat ik reclame voor mijn video wil, maar zie nog niets. Hoe kan dit?

Alle video’s die meedoen aan het verdien geld met je video programma, moeten worden goedgekeurd door Zideo. Het kan dus voorkomen dat het enige tijd duurt voordat er een advertentie voor je video te zien is. Staat er na een week nog geen advertentie voor je video kijk dan onder mijn video’s of de instellingen van de video’s waar jij graag een advertentie voor wilt hebben kloppen. Zijn alle instellingen correct en weet je zeker dat je video voldoet aan de upload richtlijnen en je video niet achter het familiefilter staat, meld dit dan even aan support@zideo.nl. Wij zullen dan kijken of het probleem verholpen kan worden.

Wat verdien ik dan op Zideo?

Omdat iedere reclamecampagne voor een andere prijs wordt verkocht zijn de opbrengsten per campagne ook verschillend. Doorgaans betaald Zideo tussen de 0,025 cent en 2 cent per reclame. Dat wil zeggen dat je tussen de 0,25 en 1,5 euro krijgt per 100x dat je video is vertoond met een reclame. Dit is echter niet gegarandeerd en de verdiensten liggen geheel aan de opbrengsten van de campagne.

Ik heb een reclame voor mijn video, ik heb hits(kijkers), maar ik verdien niets. Hoe kan dit?

Zideo registreert per adview oftewel je verdient elke keer als een commercial voor je video wordt bekeken door een unieke kijker. Een unieke kijker is iemand die de reclame die voor jouw video is geplaatst heeft bekeken. Heeft een kijker al reclame voor een andere video gezien en bekijkt hij of zij binnen anderhalve minuut jou video, dan krijgt deze kijker niet nogmaals een reclame te zien. Dit is om het ook voor de kijkers leuk te houden video’s te bekijken. Deze view wordt voor jouw video niet meegeteld als een adview en je verdient door deze kijker dus ook geen geld.

Waar kan ik zien hoeveel ik verdiend heb?

Op je account kun je bij het onderdeel financiën zien hoeveel je hebt verdiend en welke betaalopdrachten je hebt verstuurd en ontvangen op en naar Zideo.

Wanneer betaalt Zideo uit?

Als je meer dan 5 euro verdiend hebt kan je een betaalopdracht geven. Dit doe je door bij account op financiën te klikken. Je kunt hier klikken op uitbetalen en hierna nogmaals op uitbetalen. De betaalopdracht zal vervolgens gegeven worden. Let er wel op dat je al je persoonlijke gegevens als adres, rekeningnummer en naam rekeninghouder correct hebt ingevuld. Ontbreken er gegevens of zijn gegevens niet correct, dan kunnen wij de betaalopdracht niet verwerken.

Let op: Zideo verwerkt de betaalopdrachten van de maand daarvoor iedere 1e van de maand. Heb je bijvoorbeeld in mei een betaal opdracht gedaan, dan zal deze 1 juni verwerkt worden. De betaalopdrachten worden vervolgens binnen 31 dagen betaalt.

Is er een maximum aan wat ik kan verdienen?

Nee, er is bij Zideo geen maximum aan wat je mag verdienen met de reclame die voor je video is geplaatst. Echter indien je meer dan 1000 euro per jaar verdiend zijn wij genoodzaakt je sofinummer te noteren.

Kom ik niet in de problemen met de belastingdienst?

Als je netjes op je belastingaangifte aangeeft dat je dat jaar extra inkomsten hebt gehad, dan kom je niet in de problemen met de belastingdienst. Als je extra verdiensten met Zideo binnen de perken blijven, dan hoef je hier achteraf ook geen belasting over te betalen.

Worden mijn video vertoningen op een andere site ook uitbetaald?

Als je hebt aangegeven dat er een advertentie voor je video geplaatst mag worden, dan is deze ook te zien als je de video op andere sites plaatst. Je verdiend met deze views dan ook geld. Let op: Hyves is hierbij een uitzondering. Zij accepteren het niet als er andere dan door hen zelf geplaatste reclame op Hyves wordt vertoond. Jouw Zideo video’s zullen op Hyves dus zonder reclame te zien zijn en je verdient geen geld met views op Hyves.

Verdien ik geld met video’s die achter het familiefilter staan?

Nee, voor video’s die achter het filter zijn geplaatst wordt geen advertentie vertoond en je verdiend hier dus ook geen geld mee. Een adverteerder wenst namelijk niet voor een video met geweld of erotiek te staan.

Kan ik ook betalingen van Zideo in het buitenland ontvangen?

Dat kan. Je moet dan in plaats van je bankrekeningnummer je BIC en IBAN nummer invullen. Je Bank Identifier Code (BIC) is een internationale code die je bank identificeert. Gewoonlijk staat deze vermeld op je rekeningafschriften. Indien dit niet het geval is, dan kun je contact opnemen met je bank. Je International Bank Account Number (IBAN) is je rekeningnummer in internationaal formaat. Ook deze staat vermeld op je rekeningafschriften. Zo niet, dan is het aan te raden even contact met je bank op te nemen.

Embedding

Ik krijg de embedded code niet in Joomla ingevoegd

Dit komt omdat Joomla HTML omzet naar tekst. Om HTML in te voegen dien je naar de HTML mode te gaan. Dit kan door op het icoontje HTML te klikken. Na het invoegen van de code klik je op update, en je zal de Zideo Player zien staan. Let op dat er voor de editor nog 1 ding ingesteld dient te worden. Dit doe je bij:

Joomla 1.0.x bij Mambots ->Sitemambots -> tinymce wysiwyg editor -> Code Cleanup -> Off
Joomla 1.5 -?> extensions -> plugin manager -> Editor - TinyMCE 2.0 ->
Code Cleanup on Startup -> off
Code cleanup on save -> front only
Do not clean HTML entities. -> No

Wat is embedden?

Met embedden kun je jou video’s of die van iemand anders, op een webpagina buiten Zideo plaatsen. Zo kun je bijvoorbeeld de video die je geupload hebt op Zideo ook gemakkelijk op je eigen blog zetten (embedden). Dit kan door de embed code onder de video te kopiëren en in de HTML van je blog te plaatsen. Mensen kunnen je video nu direct op je blog bekijken en hoeven dus niet eerst naar Zideo te gaan.

Waarom staat er bij sommige video’s geen embed code?

Gebruikers kunnen zelf instellen of anderen zijn of haar video mogen embedden. Wanneer de maker van de video heeft aangegeven dat anderen de video niet mogen embedden zul je dus ook geen embed code onder de video vinden.

Door onder je video aan te vinken video vindbaar op Zideo en geen vinkje te zetten voor anderen mogen deze video insluiten is ook jou video niet embedbaar.

Ik heb de code gekopieerd en geplakt in mijn site, maar hij werkt niet. Hoe kan dat?

Misschien heb je niet de gehele code gekopieerd, waardoor de code dus ook niet werkt en je video niet zichtbaar is op je eigen site. Propeer nogmaals de embed code van de video die jij graag op je eigen site wil te kopiëren en te plakken in je website.

Heb ik toestemming nodig om een video van iemand anders op mijn site te embedden?

Nee, wanneer er onder een video een embed code staat betekent dit dat de maker van de video toestaat dat zijn of haar video op andere sites wordt embedded. Je hoeft dus niet nog een keer toestemming te vragen.

Hoe kan ik een video in een andere site embedden?

Onder de video die graag wil embedden staat embed, hierachter vind je een code. Je kunt deze code kopiëren en plakken in je website.

Kanalen

Hoe kan ik een kanaal aanmaken?

Als je op je account naar mijn kanalen gaat kun je op de knop kanaal toevoegen klikken.

Wat zijn kanalen?

Met kanalen op Zideo is het mogelijk je eigen video site te maken op Zideo. Je kunt het zo gemakkelijker maken voor andere gebruikers om al jouw video’s te bekijken of video’s die je gevonden hebt op Zideo. Verzamel vergelijkbare video’s of plaats een serie video’s in je kanaal. Andere mensen kunnen zich abonneren op jouw kanaal en alle video’s die je in het kanaal plaatst zullen zij direct zien op hun account onder uitgebreide activiteiten.

Kan ik meerdere kanalen aanmaken?

Ja, je kunt zoveel kanalen aanmaken als je wilt.

Hoe zorg ik ervoor dat mensen een abonnement op mijn kanaal nemen?

Dit kun je doen door bijvoorbeeld al je vrienden een uitnodiging te sturen om abonnee te worden van jouw kanaal. Wanneer je op je account naar mijn kanalen gaat en hier op het kanaal klikt waar jij je vrienden voor wil uitnodigen, zie je in het navigatiemenu bovenin staan vrienden uitnodigen. Je zult nu een lijst zien van al je vrienden en onder elke afbeelding staat uitnodigen. Klik hier op en je vriend(in) kan je uitnodiging accepteren of weigeren.

Hoe kan ik video’s aan mijn kanaal toevoegen?

Wanneer je een video aan het bekijken bent en je wilt deze graag in je kanaal toevoegen, kun je onder de video op zet in kanaal klikken. Er wordt nu een pop-up geopend waar je vervolgens een titel en omschrijving in kunt vullen. Klik op opslaan en de video is in je kanaal geplaatst.

Je kunt eigen video’s ook via je account toevoegen aan het gewenste kanaal. Ga op je account dan naar mijn video’s en klik op de video die je in je kanaal wilt plaatsen. Onder de video zie je een kopje ‘kanaal’ staan, hier kun je het kanaal waar de video in geplaatst moet worden aanvinken.

Let op: je kunt alleen video’s toevoegen aan kanalen waar je abonnee van bent en als de eigenaar van het kanaal ook heeft aangevinkt dat anderen video’s in het kanaal mogen plaatsen.

Kunnen anderen ook video’s aan mijn kanaal toevoegen?

In principe is dit niet mogelijk en ben jij de moderator en dus ook de enige die video’s in het kanaal kan uploaden. Je kunt deze instelling echter wel veranderen zodat ook anderen video’s in jou kanaal kunnen plaatsen. Dit is bijvoorbeeld handig als je een kanaal hebt met video’s van eenzelfde onderwerp en je de verzameling op je kanaal graag uit wilt breiden. Anderen kunnen je hier dan bij helpen. De optie is aan te passen op je account onder mijn kanalen. Klik vervolgens op het kanaal waar je de instellingen van wilt aanpassen. Onder het kopje ‘abonnementen’ kun je de optie abonnees mogen na aanmelding automatisch video’s plaatsen in dit kanaal (Video beheerder) aanvinken. Als je deze aanvinkt en op opslaan klikt zal iedereen video’s kunnen plaatsen in jou kanaal.

Kan ik de naam van mijn kanaal veranderen?

Natuurlijk kan dat. Om de naam van je kanaal te veranderen ga je op jou account naar mijn kanalen en klikt hier op het kanaal waar je de naam van wil veranderen. In het kopje ‘Algemeen’ zul je de huidige kanaalnaam vinden. Je kunt deze aanpassen en opslaan. Je kanaalnaam en de URL zijn nu aangepast.

Hoe kan ik mijn kanaal pimpen en er mooier uit laten zien?

Je kan je kanaal zo mooi maken als je zelf wilt. Je kunt afbeeldingen toevoegen, achtergrondkleuren toevoegen, randen bewerken en kopjes personaliseren. Dit kun je allemaal doen door op je account naar mijn kanalen te gaan en hier op het kanaal wat je wilt pimpen te klikken. Onder design, randen, afbeeldingen, modules en gepersonaliseerde kopjes kun je je kanaal pimpen.

Hoe vind ik kanalen waar ik misschien abonnee van wil worden?

Je kunt op kanalen zoeken in de zoekbalk rechtsboven in de pagina. Typ hier bijvoorbeeld ‘sport’ in en als je met je muis over het woord gaat verschijnt er een roll-out navigatie waar je op Zoek kanalen kunt klikken. Er zal nu een lijst tevoorschijn komen met kanalen die mogelijk aan jou zoekeisen voldoen.

Hoe verwijder ik mijn kanaal?

Als je je kanaal wil verwijderen dan kun je dit doen door op jou account naar mijn kanalen te gaan en achter het kanaal wat je wil verwijderen op het rode alt icoontje te klikken. Er zal je dan gevraagd worden of je zeker weet dat je je kanaal wil verwijderen. Klik op ja als je het echt zeker weet.

Waarom kan ik geen video’s aan een kanaal toevoegen?

Weet je zeker dat je abonnee bent van het kanaal waar je een video in wil plaatsen? Je dient namelijk eerst abonnee te zijn voordat je ook de mogelijkheid hebt om in dat kanaal video’s te plaatsen. Als je abonnee bent en je nog steeds geen video’s in het kanaal kan uploaden kan het zijn dat de kanaaleigenaar heeft uitgevinkt dat iedereen video’s in het kanaal kan uploaden. Als je toch denkt dat de video echt in het kanaal hoort kun je altijd de eigenaar van het kanaal een bericht sturen.

Kan ik een persoonlijke URL maken voor mijn kanaal?

Ja, onder je account naar mijn kanalen gaan en op het kanaal klikken. Je kunt nu bij kanaal adres de URL van jou kanaal veranderen. De URL zal wel altijd .zideo.nl bevatten.

Wat als ik een privé video aan mijn kanaal toevoeg?

Je video zal dan in het kanaal geplaatst worden en zichtbaar zijn voor iedereen die het kanaal bezoekt, tenzij je het kanaal ook privé hebt gezet. Buiten je kanaal zal je video echter niet zichtbaar zijn.

Wat is het verschil tussen mijn profiel en een kanaal?

Op je kanaal kun je video’s verzamelen die je zelf hebt geupload of hebt gezien op Zideo. Je profiel is een basis, deze bezoeken mensen om te zien hoe je er uit ziet, een bericht in je gastenboek te zetten, kijken wat je eigen website is, sinds wanneer je partner bent enzovoort.

Waarom zien sommige kanalen er anders uit dan anderen?

Iedereen kan zijn of haar kanaal inrichten naar eigen smaak. Je kunt dus zelf afbeeldingen toevoegen, kleuren veranderen en kopjes personaliseren. Niet elk kanaal is dan hetzelfde. Deze instellingen zijn te vinden onder mijn account, mijn kanalen en vervolgens klikken op het kanaal die je aan wil passen.

Wat is de shoutbox?

Hier kunnen andere gebruikers een kort bericht op je kanaal achterlaten. Je kunt hier bijvoorbeeld een leuke comment neerzetten, een videotip of een leuk idee plaatsen.

Ik heb een kanaal aangemaakt, maar zie ‘m nergens op Zideo. Hoe kan dat?

Als je nog geen video's hebt toegevoegd aan je kanaal klopt dit. Op Zideo worden alleen kanalen vertoond waarin al een video staat. Dus als je een kanaal hebt toegevoegd, zorg dan dat er minimaal 1 video in je kanaal staat. Ook kan het even duren voordat je kanaal zichtbaar is. Is je kanaal na een aantal dagen nog niet zichtbaar en heb je er minimaal 1 video instaan, laat het ons dan even weten door te mailen naar support@zideo.nl.

Zideo Privacy

Wat is persoonlijke informatie?

Dat is door jou aan ons verstrekte informatie waarmee je persoonlijk kunt worden geïdentificeerd, zoals je naam, e-mailadres, factureringsinformatie of andere gegevens die door Zideo redelijkerwijs aan dergelijke informatie kunnen worden gekoppeld.

Wat doet Zideo met mijn persoonlijke gegevens?

Volgens de Nederlandse wet persoonsregistratie mogen persoonlijke gegevens niet vrijgegeven worden. Je gegevens worden bij Zideo dan ook beveiligd opgeslagen in een database. Wij zullen deze gegevens NOOIT doorgeven aan derden. Jouw gegevens kunnen door ons gebruikt worden voor de volgende doeleinden:

-Voor het maken van bezoekersstatistieken van de website
-Voor het versturen van de nieuwsbrief (alleen als hiervoor door jou toestemming is gegeven)

Wat is een cookie?

Dit is een bestandje met een reeks karakters dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Bij je volgende bezoek aan die website zorgt de cookie ervoor dat de site je browser herkent. Cookies kunnen gebruikersinstellingen en andere informatie opslaan. Je kunt je browser alle cookies laten weigeren of laten waarschuwen wanneer er een cookie wordt verzonden. Het kan echter gebeuren dat sommige opties of diensten van de website niet goed functioneren zonder cookies.

Waar zijn de verschillende privacy opties voor een video voor?

Zideo respecteert je video’s en je recht om zelf te bepalen wie ze ziet. Deze opties geven je dan ook de mogelijkheid per video te bepalen of iedereen deze mag zien en je video mogen linken en/of embedden. Om deze opties weer te geven klik je op je account op mijn video’s. Wanneer je een video aanklikt zie je hieronder de privacy opties. Je kunt ze hier aanpassen en door op opslaan te klikken zullen je veranderingen worden doorgevoerd.

Kan ik de privacy opties voor een video veranderen wanneer ik wil?

Ja, je kunt de privacy opties van je video ten alle tijden aanpassen. Om dit te doen ga je naar je account en klik je hier op mijn video’s. Wanneer je nu op de video klikt waar je de instellingen van wilt veranderen, dan zullen deze instellingen onder de video tevoorschijn komen en hier kun je ze dan ook gemakkelijk aanpassen.

Zijn privé video’s vindbaar via de zoekmachine?

Nee, al jouw privé video’s zullen niet worden getoond in de zoekmachine van Zideo of in andere zoekmachines.

Waarom zou ik een video privé zetten?

Soms wil je niet dat je video door de hele wereld gezien wordt en alleen toegankelijk is voor je vrienden. De privacy opties zijn beschikbaar, zodat je zelf kunt bepalen of iedereen de video kan zien, kan linken of kan embedden.

Algemeen

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Je kunt deze rechtsonder in de pagina vinden onder Legal of je kunt ze hier vinden.

Wat is spam?

SPAM is het versturen van berichten naar mensen die er niet om gevraagd hebben en het plaatsen van video's en links in fora en blogs die geen aanvulling zijn op de inhoud van het blog. De berichten worden vaak in grote veelheden verstuurd, naar heel veel mensen tegelijk. Ook heeft dit spammen meestal een commercieel doel. Sommige gebruikers van Zideo willen bijvoorbeeld meer views genereren, zodat zij meer geld verdienen en gaan hierdoor hun video’s spammen, berichten plaatsen bij andere met een link naar hun video en de vraag deze te bekijken. Spam is erg vervelend en dus ook verboden op Zideo. Wordt jij op Zideo gespamd? Meld dit dan aan support@zideo.nl.

Wat gebeurt er met spammers?

Spammers die op andere blogs spammen krijgen een waarschuwing. Als de spam berichten aanhouden zal Zideo een Zero Tolerance beleid voeren en het account blokkeren, waarmee de spammer de toegang op Zideo wordt ontzegt.

Er word niet snel op mijn mail naar support gereageerd!

De zideo support streeft ernaar om na ontvangst van de mail, binnen 3 werkdagen te reageren. Houd hierbij rekening met de openingstijden van de support afdeling, deze zijn van maandag t/m vrijdag van 8:30 t/m 17:00. Alle mails die buiten deze tijden om worden gestuurd kunnen niet direct beantwoord worden. Stuurt u bijvoorbeeld om 18:00 een mail naar de support dan gaan de 3 dagen pas de volgende werkdag in. Het zelfde geld als u in het weekend een mail stuurt dan word deze pas op zijn vroegst maandag in behandeling genomen.

Tags

Wat zijn voorbeelden van tags?

Je kunt tags gebruiken om jouw video te omschrijven met onderwerp, locatie, naam, categorie, personen, plaatsen, ideeën. Eigenlijk alles wat je maar kunt verzinnen en ook te maken heeft met jou video. Hoe meer tags, hoe beter!

Wat zijn tags?

Tags zijn sleutelwoorden die je video omschrijven. Als je bijvoorbeeld een video upload van je vakantie in Spanje, dan zijn je tags ‘vakantie’ en ‘Spanje’. Je kunt zo sneller vergelijkbare video’s vinden en het is voor andere gebruikers ook makkelijker om jouw video’s te vinden. Denk er wel om dat je tags geen spaties mogen bevatten. Wil je bijvoorbeeld een plaats als ‘San Francisco’ taggen, tag het dan als SF, San-Francisco, SanFrancisco, San.Francisco of iets dergelijks.

Waarom is het toevoegen van tags bij het uploaden van een video verplicht?

Om de video’s waar jij naar op zoek bent aan je te kunnen laten zien, zijn tags belangrijk. Wanneer een video getagged is, kun je gemakkelijker zoeken naar video’s waar jij in geïnteresseerd bent. Om de video’s die aan je getoond worden ook daadwerkelijk relevant te maken verplichten wij het toevoegen van tags. Goed geplaatste tags leveren uiteindelijk alleen maar meer voor je op. Je krijgt zo kijkers die echt geïnteresseerd zijn in je video en misschien zelfs wel in je volgende video’s.

Is er een limiet aan het aantal tags dat je toe kunt voegen?

Er is geen limiet aan het aantal tags dat je bij je video kunt plaatsen, maar wij adviseren je er maximaal 20 te plaatsen en alleen echt relevante. Te veel tags kunnen er namelijk voor zorgen dat je video juist moeilijker te vinden is.

Ik heb mijn video’s getagged, maar waarom verschijnen ze niet bij de zoekopties?

Als je je video net hebt geupload, of je video niet vindbaar in zoekmachines hebt gezet, dan is je video (nog) niet te zien in de zoekmachine. Als je video na een aantal dagen nog steeds niet tevoorschijn komt in de zoekmachine probeer dan meer relevante termen toe te voegen aan de omschrijving of titel van je video, dat helpt meestal!

Kan ik tags aanpassen of verwijderen?

Het is niet mogelijk om tags aan te passen of te verwijderen. Het is wel mogelijk om later extra tags toe te voegen aan je video.

Kunnen anderen tags bij mijn video plaatsen?

Iedereen kan tags toevoegen bij een video, dus ook wanneer de video niet door jou geupload is. Wanneer je op een video klikt om deze te bekijken, verschijnt hieronder een optie b>tag toevoegen. Zodra je hier op klikt kun je een tag die jij relevant vindt, maar nog ontbreekt, toevoegen.

Hoe kan ik video’s vinden met dezelfde tag?

Als je video’s wilt zien met bijvoorbeeld de tag ‘vakantie’ dan kun je dit simpelweg in de zoekmachine van Zideo, die zich rechtsboven op de pagina bevindt, intypen en vervolgens op het vergrootglas (zoek) klikken. De video’s met ‘vakantie’ zullen dan verschijnen. Ook is het mogelijk onder een video op een tag te klikken. Ook dan zullen vergelijkbare video’s met die tag tevoorschijn komen.

Categorieën

Hoe zet ik mijn video in een categorie?

Wanneer je een video upload staat er een verplicht veld met categorie hier kun je dus jouw video in een categorie plaatsen die het meest sprekend is voor jouw video. Heb je per ongeluk een verkeerde categorie aangeklikt of denk je dat je video toch beter past in een andere categorie, dan is dit achteraf ook nog aan te passen. Op je account kun je in mijn video’s klikken op de video waar jij de categorie van wil veranderen. Onder de video verschijnt de optie categorie en hier kun je een andere categorie aanklikken. Door vervolgens op opslaan te klikken zal je categorieverandering doorgevoerd worden.

Wat zijn categorieën?

Categorieën zijn video’s gesorteerd op onderwerp. Je kunt nu sneller en gemakkelijker video’s vinden die jij leuk vindt. Hou je bijvoorbeeld erg veel van dieren, klik dan op de categorie dieren en er zullen alleen video’s verschijnen met dieren. Ontdek dus de categorieën om video’s te vinden die jij leuk vindt, waar jij echt geïnteresseerd in bent en connect met mensen met dezelfde interesses: de makers van de video’s.

Aan hoeveel categorieën kan ik mijn kanalen toevoegen?

Je kunt je video aan slechts 1 categorie toevoegen. Het toevoegen van meerdere categorieën is niet toegestaan om de relevantie per categorie hoog te houden. Kies dus die categorie die het meest spreekt voor je video.

Profiel

Kan ik mijn profiel bewerken?

Ja, je kunt een afbeelding aan je profiel toevoegen, persoonlijke informatie geven als naam, geslacht en interesses. Dit kun je op je account doen onder instellingen. Het is niet mogelijk om je profiel naar persoonlijke voorkeur met kleuren, afbeeldingen en gepersonaliseerde kopjes te bewerken.

Heb ik een Zideo profiel nodig?

Jazeker. Elke gebruiker op Zideo heeft een profiel. Heb je deze niet dan kun je ook geen video’s uploaden, video’s taggen, een comment achterlaten enzovoort. We raden je aan om je profiel te personaliseren en een foto van jezelf te plaatsen en andere gebruikers misschien wat meer over jezelf te vertellen. Natuurlijk is dit niet verplicht en moet je zelf weten wat je wel of niet wil delen met de Zideo community.

Hoe kan ik een foto van mijzelf uploaden?

Dit kun je doen door op je account op instellingen te klikken. Hier zie je een kop profiel instellingen en door op browse te klikken kun je naar een foto van jezelf zoeken op je computer. Door op opslaan te klikken zal je foto geplaatst worden.

Let wel: zorg dat je over de rechten beschikt om deze foto te plaatsen, foto’s die zomaar van internet of google zijn geplukt kunnen auteursrechtelijk beschermd zijn en hiermee kun je een boete riskeren. Voor de foto’s gelden dezelfde beleidsregels als voor de video’s.

Kan ik mijn schermnaam veranderen?

De naam waar je ook mee inlogt op Zideo kun je niet veranderen. Dit is tevens de naam die gebruikers van jou zien. Je eigen naam die je ingevuld hebt bij persoonsinfo kun je wel aanpassen. Dit kun je doen bij de instellingen op je account onder persoonsinfo. Vergeet niet op opslaan te klikken, want anders worden je veranderingen niet opgeslagen.

Hoe kan ik mijn profiel bewerken?

Je kunt je profiel bewerken door op je account naar instellingen te gaan. Hier vind je verschillende opties om je profiel te bewerken. Vergeet niet om op opslaan te klikken wanneer je aanpassingen hebt gedaan, anders worden je wijzigingen niet doorgevoerd.

Kan ik de video’s in mijn profiel ordenen?

Nee, het is niet mogelijk om al je video’s te ordenen. Je kunt ze wel sorteren op nieuwste, meest bekeken en best beoordeeld.

Waarom zie ik mijn kanalen niet in mijn profiel?

Op je profiel zie je alleen de kanalen waar jij abonnee van bent. Om de kanalen die je zelf hebt gemaakt te zien klik je onder je account op mijn kanalen. Hier zul je alle kanalen die je hebt gemaakt terug vinden en je kunt ze hier aanpassen, verwijderen, bekijken of de statistieken opvragen.

Hoe kan ik een profiel foto verwijderen?

Je kunt je foto alleen verwijderen door een andere foto te uploaden. Dit kun je doen door op je account naar instellingen te gaan en hier vervolgens bij profielinstellingen je foto te veranderen.

Jouw Account

Ik heb een nieuw e-mailadres, kan ik deze in Zideo veranderen?

Het is niet mogelijk om op Zideo je e-mail adres te wijzigen. Denk er dus goed over na welk e-mail adres je invoert voordat je registreert. Wil je op een later moment toch je e-mail adres wijzigen, stuur dan een e-mail naar support@zideo.nl.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Als je je wachtwoord vergeten bent is dat nog geen ramp. Wanneer je op login klikt boven in het scherm, zul je onder de balken waar je een gebruikersnaam en wachtwoord in kunt voeren wachtwoord vergeten? zien staan. Als je hier op klikt wordt je automatisch doorverwezen naar een pagina waar je een nieuw wachtwoord aan kunt vragen. Bij het vergeten van je wachtwoord voer je je gebruikersnaam in en je e-mailadres die je eerder bij Zideo hebt opgegeven en vervolgens klik je op aanvragen. Je zult nu op het ingevoerde e-mailadres een mail ontvangen waarin een nieuw wachtwoord voor je Zideo account is te vinden. Deze kun je gebruiken om in te loggen op Zideo en weer veranderen naar een persoonlijk wachtwoord.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten, wat moet ik doen?

Bij het vergeten van je gebruikersnaam druk je simpelweg op login boven in het scherm. Je klikt op wachtwoord vergeten? en je wordt automatisch doorverwezen naar een pagina waar je je gebruikersnaam weer op kunt vragen. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is je e-mailadres in te vullen die je eerder bij Zideo hebt opgegeven en op aanvragen te klikken. Je zult nu een mail ontvangen met daarin je gebruikersnaam.

Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen?

Op je account kun je naar instellingen gaan en hier vind je de optie profielinstellingen. Wanneer je hier op klikt zal de pagina uitschuiven en kun je bij wachtwoord een nieuw wachtwoord invoeren. Voer deze nogmaals in bij wachtwoord bevestigen en klik op opslaan. Je wachtwoord is nu veranderd en je zult de volgende keer op Zideo in moeten loggen met je nieuwe wachtwoord.

Waarom krijg ik zoveel e-mails van Zideo?

Zideo stuurt je maandelijks een nieuwsbrief om je op de hoogte te houden. Ook sturen wij je een bericht wanneer er een nieuw bericht op je profiel is geplaatst, iemand met je wil connecten (vrienden worden) en wanneer je een privé bericht krijgt. Wil je liever niet al deze mails ontvangen dan kun je op je account onder instellingen en vervolgens notificaties aanvinken waar je e-mails over wilt ontvangen. Klik op opslaan anders worden je wijzigingen niet doorgevoerd.

Hoe kan ik mijn e-mail notificaties veranderen?

Dit kun je op je account onder instellingen en vervolgens notificaties doen. Deselecteer alles waar je geen e-mail voor wilt ontvangen en klik op opslaan om je instellingen te wijzigen.

Hoe kan ik mijn Zideo account verwijderen?

Hoewel wij het zeer spijtig zullen vinden, kan het voorkomen dat je je Zideo account wilt verwijderen. Dit kun je dan doen door hier te klikken. Let wel voor deze functie dien je ingelogd te zijn.

Statistieken

In mijn statistieken staan veel views, maar ik verdien geen geld. Hoe kan dit?

Bij Zideo wordt je uitbetaald per adview oftewel je verdient elke keer als een commercial voor je video wordt bekeken door een unieke kijker. Een unieke kijker is iemand die de reclame die voor jouw video is geplaatst voor de eerste keer heeft bekeken. Heeft een kijker al reclame voor een andere video gezien en bekijkt hij of zij binnen anderhalve minuut jouw video, dan krijgt deze kijker niet nogmaals een reclame te zien. Het kan dus zo zijn dat je 100 views hebt en maar 25 adviews en dus ook maar voor 25 views uitbetaald wordt. Lees anders eens geld verdienen, hoe werkt dat? door voor meer details!

Waar kan ik de statistieken van mijn video’s zien?

Deze kun je terugvinden onder je account bij mijn video’s. Je kunt hier direct zien hoeveel views elke video heeft en achter elke video staat ook een optie video statistieken. Hieronder kun je in een grafiek precies zien hoe vaak je video is bekeken, wanneer en hoeveel geld je hiermee hebt verdiend.

Hoe vaak worden mijn statistieken geüpdate?

De statistieken van je video’s worden dagelijks bijgehouden. Het is dus mogelijk om per dag te zien hoe jouw video het heeft gedaan.

Hoe kan ik zien welke video het meest bekeken is of het best beoordeeld is?

Wanneer je naar mijn profiel gaat zul je de video’s zien die jij geupload hebt. Je hebt hier de mogelijkheid deze te sorteren op nieuwste, meest bekeken en best beoordeeld. Klik je aan ‘meest bekeken’ dan zal de eerste video in het rijtje de best bekeken video zijn. Voor best beoordeel geldt hetzelfde, de eerste video in de rij is de video die het beste beoordeeld is.

Hoe nauwkeurig zijn de statistieken?

Heel erg nauwkeurig! Er is een mogelijkheid dat er een enkele keer een vertraging is, maar wij doen onze uiterste best om jullie statistieken zo nauwkeurig mogelijk weer te geven.

Kan ik mijn statistieken exporteren?

Nee, het is niet mogelijk om je statistieken te exporteren.

Misbruik

Hoe kan ik een spammer rapporteren?

Dit kun je doen via support@zideo.nl. We willen Zideo zo leuk mogelijk houden en we zullen spammers verwijderen van de site. Help ons om Zideo spam vrij te houden!

Hoe kan ik misbruik rapporteren?

Om een video te rapporteren die niet voldoet aan de gebruikersvoorwaarden dan kun je onder de video voor de optie dit is niet ok kiezen. Er zal een pop-up verschijnen waar je een reden van je melding aan kunt vinken en een opmerking kunt plaatsen. Klik vervolgens op verzenden en je melding zal in behandeling worden genomen. Wil je een gebruiker melden, dan kun je een mail sturen naar support@zideo.nl met daarin je klacht. Verschaf ons zoveel mogelijk relevante informatie om de klacht beter te kunnen behandelen.

Hoe kan ik een gebruiker blokkeren?

Je kunt op Zideo geen gebruiker blokkeren. Als je toch vindt dat iemand zich vervelend gedraagt, laat het dan één van onze medewerkers weten of e-mail naar support@zideo.nl en wij zullen deze klacht in behandeling nemen.

Een andere gebruiker is lastig, wat moet ik doen?

Gewoon negeren! Dat is meestal de beste manier om er van af te komen. Als dit niet lukt, probeer dan een gesprek met de persoon aan te gaan om het samen op te lossen. Mocht dit niet werken laat dan een medewerker van Zideo het weten, dan zullen wij proberen het probleem op te lossen.

Ik ontvang steeds berichten van een gebruiker die ik niet ken, hoe kan ik dit stoppen?

Als je veel berichten krijgt van een bepaalde gebruiker waar jij geen connectie mee hebt en je bent hier niet van gediend, stuur deze persoon dan een vriendelijk verzoek hiermee op te houden. Mocht de persoon door blijven gaan met het versturen van berichten meld dit dan en stuur een mail naar support@zideo.nl

Contacten

Kan ik contacten van Windows Live, Gmail en Outlook importeren?

Ja dat kan! Op je account vind je bovenin een balk nodig je vrienden uit voor Zideo. Wanneer je hier op klikt zul je naar de pagina verwezen worden waar je aan kunt klikken of je van Windows Live, Gmail of Outlook vrienden wilt importeren. Je kunt deze optie ook vinden op je account onder vrienden uitnodigen. Heb je één mailbox gekozen, dan hoef je alleen nog maar het e-mailadres en wachtwoord van je mailbox in te voeren en Zideo zal dan je contactlijst importeren. Je kunt nu iedereen toevoegen die jij graag als contact op Zideo wil uitnodigen. Als je door gaat naar stap 2 heb je ook nog de mogelijkheid om een persoonlijk bericht naar al je contacten te sturen.

Hoe kan ik een contact toevoegen?

Door iemand z’n profiel te bezoeken en in het menu links onder de avatar op vrienden worden te klikken. Je komt op iemand z’n profiel door rechtsschuin onder een video op de username te klikken.

Wat gebeurt er als ik iemand als contact toevoegd?

Als je iemand als contact toevoegt, zie je automatisch op je account onder uitgebreide activiteiten wanneer je contact een nieuwe video op zijn of haar profiel upload.

Kan ik iedereen toevoegen als contact?

Je kan iedereen die je maar wilt toevoegen als contact.

Is het oké als ik mensen als contact toevoeg als ik ze niet ken?

Natuurlijk. Je kunt altijd mensen contacten die je niet kent en laat bijvoorbeeld een leuk bericht achter met wat je van zijn of haar video’s vindt. Door mensen als contact toe te voegen kun je gemakkelijk up-to-date blijven met de activiteiten van deze persoon. Het is niet zo dat wanneer je honderden contacten toevoegt zij ook allemaal je video’s bekijken. Dit kun je alleen bereiken door actief deel te nemen aan de community en te connecten met mensen waar je ook echt graag contact mee wil.

Kan ik ervoor zorgen dat iemand me niet als vriend kan uitnodigen?

Nee, je kunt geen personen blokkeren. Jij kunt iedereen toevoegen als contact en andersom is dat ook het geval.

Waarom zou ik mensen als contact toevoegen?

Iemand toevoegen als contact is een manier om te laten zien dat je zijn of haar video’s leuk vindt en up-to-date te blijven met zijn of haar activiteiten. Door interactief bezig te zijn met je contacten die bijvoorbeeld gelijke interesses hebben kweek je al snel wederzijdse interesse.

Wat als ik nu niemand z’n contact wil zijn?

Je kunt niemand blokkeren om te zorgen dat iemand jou niet toevoegt als contact. Je kunt wel altijd contactverzoeken weigeren. Op deze manier hoef je dus geen contact met iemand te zijn en zal diegene daar ook geen bericht van krijgen.

Als ik iemand verwijder als contact, krijg hij of zij daar dan bericht van?

Nee, wij versturen hier geen notificaties van.

Kan ik een video uploaden via mijn mobiele telefoon?

Ja, er is een speciale mobile pagina van Zideo. Hier kun je inloggen op jou account en ook video’s direct van je mobiele telefoon op Zideo uploaden.

HD

Is het hetzelfde als HDTV?

HDTV is een van de eerste grote applicaties van high definition video. Omdat HD veel meer data vereist dan de reguliere TV, hebben ingenieurs een manier bedacht om TV signalen uit te zenden als gecompresseerde digitale informatie anders dan direct via analoge golven. Ze hebben twee video formats voor HDTV gedefinieerd, namelijk 720dp en 1080i. Deze refereren beide naar het aantal horizontale lijnen die gebruikt wordt om het beeld te laten zien.

Wat is HD?

HD staat voor “high definiton”, wat de hoogste kwaliteitsvorm mogelijkheid voor een video is op dit moment. HD video’s zijn scherper, duidelijker en levendiger dan de standaard TV en Dvd’s. Het is een grote sprong in de technologie die geen expert nodig heeft om het te waarderen.

Is Zideo HD hetzelfde als HDTV?

Zideo vertoont HD in het 720p formaat, wat exact dezelfde resolutie (1280x720) is die veel kabel en satelliet providers gebruiken.

Hoe kan ik Zideo video’s in HD bekijken?

Je kunt video’s in HD bekijken door onder aan de video op HQ te klikken.

Echt HD kan het niet zijn, ofwel?

Jawel! Het is echt high definition. Sommige sites bieden lage resolutie video’s aan als “HD” alleen omdat de kwaliteit iets hoger is dan die van de gebruikelijke video’s op video sharing websites, hopend dat het jullie niet opvalt. Laat je niet voor de gek houden, want Zideo HD is echt 1280x720 en 30fps in MP4 media format.

Kan ik in HD uploaden?

Ja. Om baat te hebben bij HD hoef je alleen maar een video te uploaden met een resolutie van 1280x720 of beter. Onze server maakt eerst een standaard kwaliteit versie en later zal je video in HD vertoond worden.

Zijn er aan te raden encoding instellingen voor HD?

Ja. Wij raden je aan om de H.264 codec te gebruiken op grootte 1280x720, bit rate 3000-5000 kbits/sec (geoptimaliseerd voor “download”), key frame elke 30 frames (frame reordening aan) en gebruik de frame rate waarmee je gefilmd hebt.

Voor geluid, gebruik AAC op 128kbps in stereo.

Moet ik eerst deinterlacen voordat ik upload?

Dat is bijna altijd wel een goed idee. Als je 1080i uitbrengt, deinterlace en resize dan naar 1280x720 voordat je upload. In de meeste gevallen is de uiteindelijke uitkomst een progressief medium (web, LCD TV’s, HD-DVD, etc.). Je bent waarschijnlijk zelfs beter af als je deinterlaced voordat je begint met editen.

Waarom is mijn video maar 640x368?

HD is zo groot dat het niet in de breedte past van een reguliere webpagina, om die reden laten we ze in half formaat zien. Om de hele afbeelding te zien, ga dan naar full screen mode door op de full screen button te klikken rechts onder in de player. De externe grootte van Zideo HD bestanden is 1280x720.

Wat gebeurt er als ik mijn HDV en AVCHD video’s in 1440x1080 upload?

Zideo converteert alle HDV en AVCHD video’s naar 1440x1080 (aspect ratio 1.3333) om ze af te kunnen spelen in het correcte en beoogde formaat van 1280x720 (pixel aspect ratio 1.0000). Deze aanpassing zal effect hebben op iedereen die video’s upload in zijn of haar letterbox 1440x1080, om die reden raden wij je aan video’s niet te letterboxen op de aspect ratio.

Wat gebeurt er als ik 1920x1080 footage upload, accepteert Zideo dit?

Zideo accepteert footage en geeft dit weer in een resolutie van 1280x720. Toch adviseren wij voor een beter beeld je video te resizen naar 1280x720 voordat je gaat uploaden.

Heb ik speciale software nodig om in HD te kijken?

Nee. Het enige wat je nodig hebt is een up-to-date versie van de Adobe Flash pluggin, welke je waarschijnlijk al hebt. Als je dit niet zeker weet dan kun je dit checken door hier te klikken

Heb ik een snelle computer nodig voor HD?

De meeste computers gemaakt in de laatste 3 à 4 jaar (zowel Mac Os X of Windows) zijn snel genoeg om HD zonder haperen af te spelen. In sommige gevallen is het nodig om ongebruikte programma’s en extra browser schermen te sluiten. Onze player is ontwikkeld om de video kwaliteit te degenereren als het ontdekt dat er frames gedropt worden.

Heb ik een snelle internet verbinding nodig voor HD video’s?

De meeste kabel en DSL connecties zouden meer dan geschikt moeten zijn. Als de HD video langzaam laadt, probeer dan alle achtergrond downloads of peer-to-peer sharing applictaties uit te zetten. Of druk op de play button in de player en pauzeer om de video te laten bufferen voor het bekijken.

Is mijn monitor capabel om HD te laten zien?

Alle moderne computer monitoren zijn soortgelijk in resolutie met HD, zo niet nog beter.

Zal Zideo HD werken met mijn HDTV?

Absoluut. Als je je computer verbindt met je HDTV (bijvoorbeeld door een goedkope DVI naar HDMI adapter te gebruiken) zal Zideo er prachtig uitzien in full screen, vergelijkbaar met digitale TV.

Mijn HD video converteert niet naar een HD versie op Zideo, wat moet ik doen?

Als er een ongebruikelijk lange tijd voorbij is gegaan en de HD versie nog steeds niet te zien is, kijk dan of je alle aanbevolen exporteer instellingen hebt gebruikt en probeer het opnieuw. Houd er rekening mee dat om de HD behandeling te ontvangen, je HD video groter dient te zijn dan 4:3 aspect ratio en op z’n minst 1280 pixels breed.

Ik heb gefilmd met een pocket camera, kan ik dan nog steeds HD video’s uploaden? / Heb ik een speciale camera nodig om in HD te uploaden?

Pocket camera’s kunnen video’s in een resolutie van 1280x720 filmen. Controleer de specificaties op je camera voor details.

Uploaden

Wat zijn de aanbevolen instellingen om een video te uploaden?

Lees voor alle aanbevolen instellingen om een video te uploaden de tips in onze exporteer richtlijnen eens door, zoek de overeenkomende instellingen in jouw software en dan moet het voor je werken! Houd er wel rekening mee dat dit algemene richtlijnen zijn. Wij kunnen (helaas) niet voor alle video software op de markt exporteer richtlijnen opstellen, dit zijn er gewoonweg teveel. Toch willen we jullie graag een handje helpen en daar zijn deze algemene richtlijnen dan ook voor, die voor het overgrote deel van de video software programma’s werken.

Kan ik informatie toevoegen wanneer ik een video aan het uploaden ben?

Nee, je kunt tijdens het uploaden van je video geen informatie meer toevoegen. Je zult moeten wachten tot je video geheel is geupload. Vervolgens kun je onder mijn video’s op je account nog informatie toevoegen, aanpassen of verwijderen.

Mijn upload stopte of stond vast op een bepaald percentage. Hoe komt dat?

Zorg ervoor dat je een goede internetverbinding hebt en dat je niet teveel aan het doen bent in andere tabs of browsers. Grote bestanden kunnen namelijk wel eens mislukken als er teveel andere activiteiten bezig zijn op je computer. Heb je nog steeds problemen kijk dan even of je juiste versie van Flash Player op je computer hebt staan.

Het kan ook aan je video zelf liggen. Lees dus even de exporteer richtlijnen door om er zeker van te zijn dat jou video de juiste instellingen voor uploaden heeft. Hoe dichterbij je bij deze instellingen zit, hoe simpeler het is om je video op Zideo te uploaden.

De voortgangsbalk sprong zo naar 100%, maar mij video is niet geupload. Wat moet ik doen?

Bevat je bestandsnaam spaties of misschien symbolen? Dan kan je video namelijk niet geupload worden. Zorg er ook voor dat je de laatste versie van Flash Player en je browser op je computer hebt geïnstalleerd.

Ik heb problemen met het uploaden van mijn video, wat moet ik doen?

Zorg ervoor dat je je video exporteert met onze aanbevolen instellingen en probeer nogmaals je video te uploaden met de nieuwe instellingen. Zorg er ook voor dat je de laatste versie van Flash Player hebt geïnstalleerd.

Heb ik Flash nodig om een video te uploaden?

Ja, we raden je aan de laatste versie van de Flash Player te installeren om video’s te uploaden en te bekijken. Om te zien welke versie jij hebt kun hier kijken Flash version checker.

Ik upload een HD video, moet ik nog iets speciaals doen?

Ja, exporteer je video naar 1280x720 en gebruik square pixels. Bekijk onze exporteer richtlijnen voor meer details.

Waarom duurt het zolang voordat mijn video is geupload?

Dat kan verschillende redenen hebben. Zorg er daarom voor dat je je video exporteert naar onze exporteer richtlijnen en dat andere programma’s die mogelijk een probleem kunnen veroorzaken voor het uploaden van je video gesloten zijn.

Welke type video bestanden accepteert Zideo?

Wij hanteren de gebruikelijk video bestanden: asf, asx, avi, divx, dv, dvx, m4v, mov, mp4, mpeg, mpg, qt, wmv, 3g2, 3gp, 3ivx and 3vx. Voor de beste exporteer instellingen kun je naar de exporteer richtlijnen gaan.

Ik heb mijn video geupload, maar het geluid doet het niet. Wat kan ik daar aan doen?

Lees even de exporteer richtlijnen, verander de instellingen en probeer nogmaals je video te uploaden.

Ik heb een breedbeeld video geupload (16:9), maar Zideo heeft ‘m tot 4:3 verkleind?

Zideo gebruikt square pixels om je video te converteren. Je zult je video dus ook moeten exporteren met square pixels en je aspect ratio op 853x480 zetten voor widescreen DV of 1280x720 voor HD. Lees onze exporteer richtlijnen voor meer informatie hierover.

Kan ik meerdere video’s tegelijkertijd uploaden?

Nee, je kunt video’s alleen één voor één uploaden.

Kan ik elke video uploaden die ik wil?

Nee, je kunt alleen video’s van jezelf uploaden. Lees de upload richtlijnen door voor alle regels wat betreft video’s die je upload.

Waarom zijn de upload richtlijnen zo streng?

We willen Zideo zo leuk mogelijk houden en respecteren ieders rechten. We vragen jullie dan ook om respect te tonen naar medegebruikers en de community zo gezellig mogelijk te houden.

Mijn video bevat erg veel horizontale lijnen nadat ik deze heb geupload, wat doe ik hier aan?

Wanneer je je video exporteert, zorg er dan voor dat je de optie deinterlace hebt gekozen. Dit zorgt ervoor dat de horizontale lijnen verdwijnen.

Zideo herkent de bestandsextensie van mijn video niet, maar het is wel een extensie die geaccepteerd wordt. Wat kan ik doen?

Zideo accepteert de volgende bestanden: asf, asx, avi, divx, dv, dvx, m4v, mov, mp4, mpeg, mpg, qt, wmv, 3g2, 3gp, 3ivx and 3vx. Weet je zeker dat jou bestand één van deze extensies heeft? Kijk dan even naar de exporteer richtlijnen om te kijken of de instellingen overeen komen en upload je video nogmaals. Dit zou het probleem moeten verhelpen.

De website

Wat is de Zideo API en wat kan ik er mee?

Met de Zideo API (Application Programming Interface) kunnen programmeurs applicaties ontwikkelen met gebruik van data van Zideo. Voor meer informatie verwijzen we je naar de Zideo API help pagina’s

Ik heb een leuk idee voor een feature. Waar kan ik mijn suggestie geven?

We staan altijd open voor nieuwe ideeën en hebben hier dan ook een speciaal forum topic van gemaakt. Hier kun je al je ideeën, tips en suggesties voor Zideo kwijt.

Wat zijn de systeemeisen om Zideo te gebruiken?

Om Zideo goed te kunnen gebruiken heb je een snelle internetverbinding en computer nodig om alle video´s te kunnen laden en te bekijken. Toch kan het soms voorkomen dat er problemen zijn met het laden of bekijken van video´s. Geen paniek, probeer het nog een keer.

De site doet vreemd. Dingen werken niet zoals het zou moeten, wat nu?

Probeer het dan nog een keer! Dit is soms de beste manier om een probleem op te lossen. Is je probleem niet opgelost wanneer je het een aantal keren hebt geprobeerd, houdt dan de shift toets ingedrukt en klik op vernieuwen in je browser. Dit zorgt ervoor dat je cache in je browser wordt geleegd, wat er vaak voor zorgt dat problemen opgelost worden. Mocht dit niet werken, sluit je browser dan en probeer het nog een keer. Is je probleem nog steeds niet verholpen mail ons je probleem dan even.

Er stond ergens dat ik mijn cache moest legen op een pagina of browser, hoe doe ik dat?

Houdt de shift toets op je toetsenbord ingedrukt en klik op vernieuwen in je browser. Op deze manier wordt de informatie over de pagina die opgeslagen is in je browser gewist en dit kan problemen met de site oplossen.

Ik heb problemen met inloggen. Wat nu?

Zorg ervoor dat je de juiste inlognaam gebruikt en het juiste wachtwoord intypt. Mocht je één van de twee vergeten zijn dan kun je naar inloggen gaan boven in het scherm en vervolgens op wachtwoord vergeten klikken. In het volgende scherm kun je een nieuw wachtwoord aanvragen of je gebruikersnaam.

Ik heb een vraag waar geen antwoord op word gegeven in deze FAQ. En nu?

Kijk voor vragen waar in deze FAQ geen antwoord wordt gegeven op het forum. Misschien vind je daar de juiste antwoorden of je kunt contact met ons opnemen door een mail te sturen met je vraag naar support@zideo.nl

Mijn video komt niet tevoorschijn als ik er naar zoek?

De beste manier om er voor te zorgen dat jouw video verschijnt in de zoekfunctie is door relevante tags te plaatsen bij je video. Komt je video nog steeds niet tevoorschijn probeer dan een relevantere titel te plaatsen of meer informatie in de omschrijving te zetten.

Hoe kan ik up-to-date blijven met Zideo nieuws?

De beste manier is om het blog te lezen. Hier zullen vaak nieuwtjes of belangrijke mededelingen als eerste geplaatst worden.